Πενταψήφια νούμερα
Πενταψήφια νούμερα. O δικηγόρος Κωνσταντίνος Τζίκας αναφέρθηκε στις 19-02-2020 μέσα από την εκπομπή ¨Δημότης on line¨ του κ. Παναγιώτη Κρινή (TV100) στο τι προβλέπει ο Νέος Κώδικας Δεοντολογίας που πρόκειται να ισχύσει για την παροχή Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ) ο οποίος τροποποιήθηκε ομόφωνα από την ολομέλεια της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ). Ειδικότερα αναφέρθηκε στο πως μπορούμε να προστατευθούμε από τα sms που αποστέλλονται παράνομα στους τηλεφωνικούς μας αριθμούς από πενταψήφια νούμερα.
Τι συνιστά η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ);
1. Τι είναι οι Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης;
Οι Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ) σχετίζονται με τη μετάδοση πληροφορίας/περιεχομένου σε δίκτυα ηλεκτρονικών επικοινωνιών. Παραδείγματα ΥΠΠ αποτελούν οι ψηφοφορίες (π.χ. ψηφοφορία για Eurovision), διαγωνισμοί, αγορά (downloading) ringtones, logos, videos, παιχνιδιών μέσω SMS, παροχή τεχνικής υποστήριξης, παιχνίδια από την τηλεόραση στα οποία συμμετέχουν οι χρήστες μέσω τηλεφώνου, υπηρεσίες πληροφόρησης (π.χ. καιρός), αστρολογία/χαρτομαντεία, υπηρεσίες ενηλίκων κ.ά.
Η πρόσβαση στις ΥΠΠ είναι εφικτή μέσω κλήσεων ή λήψης/αποστολής SMS/MMS προς αριθμούς που ξεκινούν από 901, 909, 806, 812, 825, 850, 875, 14, 190-195, 54 κ.ά.
Η χρέωση για τη χρήση αυτών των υπηρεσιών είναι υψηλότερη από τις βασικές υπηρεσίες και η τιμολόγηση πραγματοποιείται με χρέωση στο λογαριασμό σας. Υπάρχουν επίσης ΥΠΠ με συνδρομή για τις οποίες απαιτείται εγγραφή -με ή χωρίς κόστος- του χρήστη.
Η εγγραφή μπορεί να γίνει και μέσω του Διαδικτύου. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η χρέωση γίνεται σε τακτική βάση (όπως εβδομαδιαία, δεκαπενθήμερη, μηνιαία) και ενδέχεται να εξαρτάται από το περιεχόμενο που λαμβάνει ή αποστέλλει ο χρήστης.
2. Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές;
Μην καταχωρείτε τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου σας σε διαδικτυακό τόπο εάν προηγουμένως δεν έχετε διαβάσει προσεκτικά όλους τους όρους και τις προϋποθέσεις με τους οποίους παρέχεται η υπηρεσία που σας ενδιαφέρει, καθώς και το σχετικό κόστος.
Επισημαίνεται ότι διαφημίσεις για δωρεάν προσφορές ή συμμετοχή σε κληρώσεις, ενδέχεται να συνοδεύουν συνδρομητικές υπηρεσίες.
Διαβάζετε προσεκτικά όλους τους όρους της διαφημιστικής καταχώρησης και ελέγχετε εάν αφορά συνδρομητική υπηρεσία ή υπηρεσία που ολοκληρώνεται σε περισσότερα από 1 SMS κ.λπ.
3. Ποιες είναι οι βασικές υποχρεώσεις των εταιριών παροχής ΥΠΠ;
Οι εταιρίες παροχής ΥΠΠ έχουν τις ακόλουθες βασικές υποχρεώσεις:
• Γραμμή βοήθειας/παραπόνων
Να διαθέτουν γραμμή βοήθειας/παραπόνων (helpline), που να μην είναι γραμμή ΥΠΠ, μέσω της οποίας να μπορείτε να επικοινωνείτε απευθείας με εκπρόσωπο της εταιρίας, τουλάχιστον κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες. Η γραμμή πρέπει να αναφέρεται στις ανακοινώσεις/διαφημίσεις των εταιριών.